Tukka hyvin, kaikki hyvin

Mä haluan tehdä muutoksen.
Mä haluan mun elämäni takaisin.

Mun elämässä ei tapahdu tämmösiä! Mä nään vaan pahaa unta.

Joka kerta kun katson peiliin mä näen veren mun vaaleilla hiuksilla, mun kasvoilla, mun vartalolla.
Äiti yritti pestä niitä pois mut mulle ne on aina siinä.
Mä voin jopa haistaa sen.

Mä en voi enää katsoa peiliin.
Mä sekoan.

IMG_0010.JPG

IMG_0012.JPG

Meen kampaajalle. Istun penkkiin.
Se on semmonen herttanen, hentonen ja punatukkanen.
Päätän antaa mun elämän sen käsiin.

”No mitä sä oot aatellu?”, se kysyy.
”Aika sama, vedä vaikka kaljuks!”, mä vitsailen.
”No jos ei kaljua kuitenkaan..”, se vaivaantuu ja hymyilee ujosti.
”Tee jotain, kunhan mä en näytä enää itseltäni”, mä sanon.

Se innostuu.
Välillä kysyy että onko kaikki ok kun mun hiukset putoilee lattialle.
Mulla on kaikki hyvin, en vaan halua katsoa peiliin.

Mulla on käsi paketissa.
”Mitäs tohon kävi?”,se kysyy pirtsakkana.
”Riehuin vähän kännissä..”, mä vastaan niin kuin kaikille muillekkin.
Se alkaa selittää sen känni-illoista ja mä kuuntelen. Tai esitän että kuuntelen.

Ollaan melkein valmiita.
Enää föönaus ja viimeistely.
Se huomaa mun sormuksen vasemmassa nimettömässä.
”Ootsä kihloissa vai naimisissa? Jaa onko teillä nyt kesällä häät? Millaset!
? Ihanaa! Munki yks kaveri….”
blaaaaaaablaaaaaaablaaaaa

Musta on kiva selittää sille häistä. Niistä joita ei tulekkaan.
On helpompi kertoa unelmista kuin painajaisista.
Se uskoo kaiken.
Ja mä haluaisin uskoa.

Me ollaan valmiita.
Katson itseäni peilistä.

IMG_0009.JPG

Mä oon kaunis.
Mut kuka mä oon?

Se teki hyvää työtä.
Teki just niinku mä pyysin: ”en haluu enää tunnistaa itseäni”.

Mä jatkan eteenpäin.
Ja katson mun elämääni vierestä kuin elokuvaa.

Mä en kuulu enää tänne.

IMG_0011.JPG

Meen kotiin ja otan sormuksen pois mun kädestä.
Laitan sen hetken päästä takaisin.
Ja otan uudestaan pois.
Laitan sen roikkumaan mun kaulaketjuun.
Tiedän että tää on nyt ohi mut en halua hyväksyä sitä.
Haluan pitää edes pienen palasen.
En oo vielä valmis luopumaan siitä kokonaan.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s