Askel kerrallaan

Pelosta ja traumaperäisestä stressihäiriöstä. Kun pienistä asioista tulee isoja. Mun arjesta.

Joka päivä pyrin tekemään yhden asian joka pelottaa. Jotain mihin kuvittelen että mä en pysty. Ne nauraa mulle. Mä epäonnistun. Naurettavaa.

Mut hei mä yritin.

Mun mieleni on taistelukenttä, ja tappelen siellä 24/7. Mä yritän. Mut lyödään maahan. Nousen. Antakaa tulla, olen valmis.

Kuollutta ei voi tappaa.
Mulla ei ole mitään hävittävää.

Mulla on huonoja ja hyviä päiviä. Joskus hyviä ja huonoja hetkiä.
Mut mä yritän. Koko ajan.

Hyvinä päivinä mä mä tapaan vieraan ihmisen. Käyn treffeillä. Tutustuakseni vieraaseen ihmiseen… Noup. Tutustuakseni itseeni. Löytääkseni jotain hyvää ja kaunista tässä maailmassa. MIKSI MÄ EN TUNNE MITÄÄN?

Hyvinä päivinä mä meen töihin ja oon loistava työssäni. Oon tykki-pietilä. Oon salama-sebu. Noi nimet mä oon saanut töissä. Oon ihastuttava, nopea ja ahkera. Oon ammattilainen. Mut kuka mä olen?
Mä olen tarjoilija joka tulee työpaikalle mieluiten kaksi tuntia ennen työvuoron alkua. Siksi koska mua pelottaa. Haluan nähdä ketä siellä on, kuka tulee sisään, kuka lähtee pois. Millä tuulella kukin on. Miten mä otan vastaan tän päivän. Mua pelottaa että tapahtuu jotain mihin mä en ole ehtinyt varautua. Mitä mä en ole suunnitellut. MÄ EN PYSTY TÄHÄN. MÄ EN TIEDÄ KUKA TOI ON MÄ HALUAN KOTIIN JOHONKIN PAIKKAAN MISSÄ MUN EI TARVITSE KOHDATA KETÄÄN. HALUAN OLLA YKSIN.

Hyvinä päivinä mä meen ulos. Baariin kavereiden kanssa. Siellä on kaikkia muitakin. Ne tulee puhumaan mulle. JÄTTÄKÄÄ MUT RAUHAAN. Mä juttelen niille. VIHAAN IHMISIÄ.

Huonoina päivinä pelkojen kohtaaminen on ”pienempää”.
Meen kauppaan. Mulla kestää kaivaa mun lompakkoa laukusta. Ne tuijottaa mua. Ne vihaa mua. MÄ PILAAN NIIDEN PÄIVÄN.

Sammutan kaikki valot.
Päätän nukkua pimeässä.
EN NÄE MITÄÄN. EN VOI PUOLUSTAA ITSEÄNI!
Joskus koitan nukahtaa jonkun toisen viereen. Miehen. Ihmisen. MIKSI EN VAIN MENNYT KOTIIN NUKKUMAAN? MITÄ JOS TOI TEKEE MULLE JOTAIN? KUN MÄ NUKUN?

En aina onnistu. Perun treffit. Oon huono työssäni. En mene kauppaan.
En nuku.

Teen yhden asian päivässä joka pelottaa. Edes jonkun ”pienen”.
Opettelen kävelemään.
Askel kerrallaan.

IMG_4697.JPG

IMG_4961.PNG

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s