Ketään ei kiinnosta (Osa 4/5)

Istun jälleen kuulustelussa. Tällä kertaa tää on jo tutumpi juttu. Tiedän miten tää menee, ensin kerron kaiken ja sitten kysellään. Toisaalta, mulla ei ole hajuakaan siitä mistä aloittaa. Tai mitä jos unohdan jotain. Tai mitä jos sanon jotain mikä ei ole edes olennaista, pidetäänkö mua ihan tyhmänä sitten? Mitä jos en muista jotain? Jos mä muistan vaan jotain jostain mut en kaikkea????
PANIIKKI.

Aloitetaan. Mä kerron, mä vastaan, mä yritän kaikkeni muistaa. Välillä mun asianajaja kysyy multa että haluunko hetken hengähtää. En halua. Haluan tän pois alta nyt heti.

Mun suusta vaan tulee tekstiä nopeemmin kun ehin ees ajatella. Kuulen mun omat sanat, ihan kuin puhuisin jotenkin hidastetusti mut mun pään sisällä niitä tulee hirveetä syöttöä. Mieleen palautuu asioita joita en ollut edes ajatellut, joita en halua muistaa. ENÄÄ IKINÄ. Ja välillä… Totaali musta aukko. Niinkuin kattois telkkarista nauhotettua elokuvaa ja loppuratkasun hetkellä nauhotus loppuu. VITTU!!

Ollaan valmiita. Mulla ei oo enää mitään mitä voisin kertoa. Mun pää on tyhjä. Ja kellään ei oo enää mitään kysyttävää.

Poliisi ei silti toivota mulle hyvää päivänjatkoa ja saata ulos. Vaikka nimet on jo vedetty papereihin ja se oli siinä. Joko mä voin mennä?
Poliisilla on asiaa mulle.
Se on huolissaan musta. Se haluaa auttaa mua. Se ohjaa mut semmoseen ryhmään, missä mua voidaan kuunnella. Sana ”ryhmä” pelottaa mua. Mut ei hätää, siinä ryhmässä on vaan minä, poliisi, sosiaaliviranomainen ja psykiatrinen sairaanhoitaja. Se ajatus helpottaa mua. Ei ole muita.

Avaan oven ulos poliisilaitokselta. Ilma on raikkaampi kuin koskaan ennen. Mun olo on kevyt. Mä pystyn vetämään henkeä, syvään.

Tää oli se hetki kun tajusin miten vapauttavaa on puhua, rehellisesti ja avoimesti. Antaa vaan sanojen tulla ulos suusta. Tuntui kuin joku ois pitänyt käsiä mun kurkulla jo vuosia ja viimein päästänyt irti. ENÄÄ IKINÄ EN VAIKENE.

IMG_4695.JPG

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s