Ketään ei kiinnosta (Osa 2/5)

On kulunut pari päivää siitä kun katselin poliisien taluttavan pihan poikki raudoissa olevaa miestäni maijan kyytiin. Mut on kutsuttu kuulusteluun. ”Oikeusjuttu tämmösistä aina tulee, halusit sä sitä tai et”, mä muistan, niin ne sano siellä sairaalassakin.

Odotan aulassa. Oon verhoutunut isoihin verkkareihin ja laittanut pipon päähän. En voi käyttää mun vammojen takia kireitä vaatteita. Enkä oo voinut käydä tikkien takia edes suihkussa, hiuksetkin ihan rasvaset. Äiti on ehtinyt vain kerran tässä välissä pestä mun hiukset. Se leikillään uhkasi että leikkaa ne kun veri ei meinannut lähteä niistä. Mua hävettää että oon niin nuhruisen näkösenä siinä. Mua hermostuttaa. Kädet tärisee. Kylmä hiki alkaa valua otsalle. Mulla on kuuma mut en voi riisua mun vaatteita. En halua et kukaan näkee mua. Olisimpa näkymätön.
”Pietilä?”, poliisi tulee kysyen mun luo. Ja sitten mennään.

Kerron poliisille mitä tapahtui, alusta loppuun. Sen jälkeen se esittää muutaman tarkentavan lisäkysymyksen joihin mä vastaan. Lopuksi vedän nimeni papereiden alle kuittaukseksi että näin olen sanonut.

Tän jälkeen poliisi kysyy multa vielä: ”Onko tämmöstä tapahtunut aikaisemmin?”.
Ja mä vastaan jo kolmannen kerran muutaman päivän sisään että on.
”Ei varmaan kannata jäädä tommoseen suhteeseen sitten jos toinen on niin väkivaltainen. Mutta juu, haastemies ottaa sitten yhteyttä kun tulee sen aika, tämmösissä jutuissa voi mennä vuosikin ellei enemmän, mut hyvät päivänjatkot”, poliisi kertoo.

Mitä vittua just tapahtu. Siinäkö kaikki? Mites mä nyt tästä eteenpäin sitten. Miks ketään ei kiinnosta?
…………..
No ihan sama sitten.
Ei tää varmaan sitten niin paha juttu ollut.
Kun ketään ei kiinnosta.
Ehkä mä ylireagoin vaan ite kaikkeen.
Nää tämmöset on arkipäivää.
Mun pitää nyt vähän ryhdistäytyä itteni kanssa.

IMG_4876.JPG

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s